Söndagen den 6 juni 2010

Hoppas ni där ute har en trevlig nationaldag! Själv förstår jag inte riktigt meningen med att vi i Sverige har en nationaldag då vi inte har något att fira, för ni vet väl varför vi firar? För att Gustav Vasa red in i Stockholm denna dagen och att regeringsformeln grundades, enligt mig är detta inga större saker att fira. Jag tror nog att det skulle vara mycket större i Sverige om vi gjorde tex kanelbullens dag som vår nationaldag, för det är i alla fall en dag då jag, min familj och mina kompisar har traditioner, att baka tillsammans och äta tillsammans!
Vad hittar ni på för något på Sveriges nationaldag? Har ni några speciella traditioner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0